19 april 2014

Brev till himlen

Grattis på födelsedagen mormor!

det är rätt många år sedan vi sågs men du är hela tiden med oss i små detaljer.
i apelsinmarmeladen, i mina gula byxor som du överraskade mig med att tycka om.

igår var du med oss när vi hängde upp gardiner i mammas hem; att vi fick dem rätt och snyggt skruttade i kanten och perfekt hängda var nog tack vare din inflytelse. du skulle tycka om mammas nya hem. vissa detaljer skulle du först undra över men sen skulle du sätta dig i soffan o njuta av ljuset.


du är ofta med mig i blommorna. jag kommer aldrig att pyssla om dem som du gjorde, föra ut dem på balkongen till natten och byta vatten varannan dag. men jag kommer njuta precis lika mycket av dem som du. och tänka på dig.

Kramar och hälsa morfar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar